Picture
Mivel éppen kezdtem eléggé unatkozni, és még esik az eső szóval addig a séta kilőve, gondoltam csinálok valami hasznosat és csináltam ilyen tanítási képeket vagy minek nevezzem, és egy trükköt amit megtanítottam az ebzeteimnek arról pedig egy leírást. :D Hívjátok úgy ahogy szeretnétek. Remélem lesz akinek hasznára válik :D Egyébként ha ma eláll az eső akkor egy hosszabb túrát terveztem Shivával meglátjuk mi lesz belőle. :)

Katt rá és nagyobb lesz!
Hempergés.

Azért jó trükköt tanítani a kutyádnak mert jobban erősíti a kutya gazdi kapcsolatot, és remek unaloműző. :) Emellett jó szórakozás és mulatságos, a kutyusunk pedig boldog lesz attól ha mi is azok vagyunk. :)

Szerintem ez egy egész egyszerű trükk, legalábbis az én ebeim gyorsan megtanulták. Igazából annyi a teendőd ha a kutyád a fekszik "parancsot" már tudja hogy: Fogsz egy jutalomfalatot az orra előtt tartva a lapockája irányába vezeted, majd átfordítod teljesen. Ha klikkerrel tanítod akkor közben erősítheted vele. (Én ezt klikker nélkül tanítottam) Ha már a mozdulat megvan akkor jöhet hozzá a "parancsszó". Én nyilvánvalóan a hempereg szóra szoktattam. Úgy szoktattam hozzá magához a szóhoz hogy miközben a mozdulatot csinálta, mondtam neki hogy hempereg és jutalmaztam. Így megtanulta összekötni a feladatot a szóval. :) Eleinte kézjellel is rásegítettem a szóra így könnyebben tudta megérteni hogy mit is akarok. Kellő gyakorlás után már teljesen jól fogja végezni a gyakorlatot akár kéz jel nélkül, csak szóval, illetve ha azt akarjuk akkor pedig kézjellel. 

Nem tudom mennyire volt érthető az írásom. Remélem van akinek segítettem. :)



Leave a Reply.